Haal eruit
wat erin zit

Bij De Huiswerkkamer draait het om meer dan goede cijfers. Ouders willen dat hun kinderen lekker in hun vel zitten, tijd hebben voor vrienden en sporten, én dat het op school goed gaat. Daarom kijkt De Huiswerkkamer verder dan alleen het huiswerk; er is ruimte voor open en eerlijke gesprekken. Aan de keukentafel gaat het net zo goed over hoe het écht met de jongeren gaat als over hun studie. Toen Eric Drost en Mendy Visser bij mij kwamen met de vraag een huisstijl te ontwerpen voor De Huiswerkkamer was het duidelijk dat deze open en persoonlijke visie in de huisstijl terug moest komen.
ouioiu



Een huisstijl die past
Zo’n persoonlijke aanpak vraagt om een huisstijl die toegankelijk en losjes is. Een stijl met humor die jongeren aanspreekt, maar ook herkenbaar en vertrouwd is voor ouders. Dat was het uitgangspunt voor het ontwerp: iets luchtigs, laagdrempeligs, maar toch professioneel.


Voor jong en oud
De uitdaging was om een balans te vinden tussen speelsheid en betrouwbaarheid. Met het juiste kleurgebruik, passende lettertypes en goede vormen hebben we een huisstijl gecreëerd die helemaal past bij de identiteit van De Huiswerkkamer.
‘De professionele uitstraling van onze bedrijven is echt naar een hoger level getrokken.’
Eric Drost en Mendy Visser
De Huiswerkkamer