pure skincare

vegan & organic

Cato Skincare

Cato Skincare is een private label huidverzorging, ontwikkeld door Inge van der Meulen. Cato Skincare is een verzorgingslijn die teruggaat naar de essentie van huidverzorging: de balans tussen vocht en vet. De producten zijn vegan, biologisch, niet op dieren getest en duurzaam verpakt. Inge vroeg om een merkidentiteit plus ontwerp voor de verpakkingen, waarin dit terug te zien is: natuurlijk en evenwichtig.

Evenwicht

Voordat ik ben begonnen met het ontwerp, bepaalden we samen waar het merk Cato voor staat. Wat maakt het anders dan andere skinverzorging, voor wie is Cato bedoeld, en waar leggen we de nadruk op? Bij het ontwikkelen van de merkstrategie kwam evenwicht vaak terug: de harmonie tussen natuur en wetenschap, puurheid en zorg. Dit zie je terug in het ontwerp door de eenvoud en natuurlijke uitstraling. Het logo is ontworpen in mosgroen voor een natuurlijk gevoel, rust en stabiliteit. Cato kreeg een uitgebreide logoset met verschillende varianten voor packaging, online en offline, op klein en groot formaat. En tot slot een mooi embleem wat aanvullend gebruikt kan worden.

doorvertaling naar kleur en fotografie

De huisstijl van Cato Skincare is opgebouwd uit mosgroen, wit, beige en zachtgroen: tinten die samen een warme, natuurlijke basis vormen. In de fotografie zie je vrouwen met een natuurlijke uitstraling. Ze poseren niet maar zijn zichzelf. De warme, natuurlijke kleuren van huid en haar komen overal terug en de composities zijn rustig met natuurlijk licht, schaduw en zonlicht.

No items found.
Ik ben benieuwd naar jou!

laten we kennismaken

Plan je afspraak wanneer het jou past en ik spreek je snel.